5 reguli personale despre mâncatul sănătos

De când mi-am propus să mănânc sănătos, am tot reușit să-mi fac “dușmani”, tot mai mulți, la orice pas. La un moment dat am avut senzația că fac eu ceva greșit și că lumea din jurul meu are dreptate, de la primul și până la ultimul om.

Nu am o definiție clară pentru ce înseamnă mâncatul sănătos, dar știu sigur că există câteva reguli de care, dacă țin cont, am mai puține probleme cu sănătatea și greutate. Regulile nu sunt agresive, iar pe multe dintre ele le știm cu toții. Problema apare atunci când e vorba de a le pune în practică. Exact atunci mintea începe o luptă continuă cu a NU respecta cele propuse. Am învățat să-mi controlez mintea, nu ea pe mine.

Recunosc, LifeBox m-a ajutat să înțeleg cât de important e să îmi fac un program alimentar fix și să am 5 mese pe zi – 3 mese principale și 2 gustări. Mai mult, m-a ajutat să-mi diversific meniul care era rigid și risca să-mi plictisească rutina unui stil de viață sănătos.

Scriu mai jos regulile principale de care eu am început să țin cont și le detaliez foarte puțin, pentru că întotdeauna vor explicații amănunțite, la un click distanță de această scriere, probabil chiar pe site-urile de specialitate:

  1. Nu beau lichide în timp ce mănânc și nici 30 de minute după – deși e grav să ții setea în frâu și să nu te pui pe băut o bere cu băieții atunci când vine vorba de un grătar sau o masă copioasă, pe termen lung, această regulă ajută digestia și te oprește și din a mânca prea mult. Cum așa? Păi, dacă vrei să bei apă, te oprești din a mânca acum, ca să ai mai puțină vreme de așteptat.
  2. Îmi număr caloriile – chiar dacă e clar pentru toată lumea că tot ceea ce mâncăm se traduce prin număr de calorii, iar peste un anumit prag începem să ne îngrășăm, ne facem că plouă și credem că 2000-2500 de calorii înseamnă multă mâncare, inclusiv seara. Etichetele conțin detalii despre numărul de calorii, pixul și foaia sunt esențiale în primă fază sau măcar o aplicație de nutriție. Cât ține de cantitate, de când mănânc de la @LifeBox am învățat că 2500 de calorii înseamnă puțin și des, suficient cât pentru o dietă echilibrată.
  3. Fast-food cât mai rar spre deloc – mâncarea de la fast-food e gustoasă, iar eu unul am avut pasiuni nebune pentru tot ce e mai picant în lumea asta. Totuși, am renunțat la a mai intra în astfel de restaurante, iar atunci când efectiv dă năvală pofta-n mine, îmi programez o zi “specială” pentru asta și mă gândesc sincer dacă merită efortul.
  4. Fără sucuri carbogazoase – adică deloc. Absolut deloc sucuri carbogazoase. Nu mă omor cu a bea 2 litri de apă pe zi, dar ajung la aproape 1,5 litri în zilele bune. Oricât de mare e tentația, sucurile carbogazoase adaugă kilograme în plus și poftă de mâncare. De ce? Pentru că zahăr. Zahăr mult și fără rost.
  5. Carne mai rar – am avut o campania personală cu 100 de zile fără carne. Proiectul mi-a atras după sine vreo 10 kilograme în plus, asta pentru că am consumat în acea perioadă mai multe calorii decât trebuia. Mult prea multe calorii! În fine, carnea nu e bună, nu în exces, nu prăjită, nu în fiecare zi, nu seara etc. Mai puțină carne, mai mult timp pentru noi și pentru planeta noastra.

 

Pot să spun că ținând cont de cele 5 reguli enumerate mai sus am reușit să obțin rezultate vizibile pe care le întrețin cu mișcare zilnică – măcar 10.000 de pași/zi, flotări, abdomene și ce mai pot face prin casă, pe rapid, atunci când am timp liber.

Sunt sigur că pentru un stil de viață sănătos e important echilibrul în toate, doar că fiecare om are propriul să echilibru, iar eu sunt încă în balans, dar pe drumul cel bun.

Am învățat să nu mai iau în serios tot ce scrie pe internet, ci să îmi întreb organismul dacă se simte bine. Când trec prea tare în extrema veganismului, mai trag de-o friptură.

comments

Leave a reply:

Your email address will not be published.