8 gafe marca TCE Ploieşti în 2016

site TCE ratph.ro
Captură site ratph.ro, azi, 5 ianuarie 2016. Nu, nu e o glumă! Aşa arată site-ul! Plin de greşeli, învechit şi cu diacritice pe alocuri.

 În 2016, pensionarii au gratuitate la transport, biletul costă tot 2 lei călatoria cu TVA 20°%, site-ul TCE îl poate face şi un copil de grădiniţă, nu avem o aplicaţie mobilă de transport în Ploieşti, nu toţi ştiu ce e TCE (fosta RATP), ploieştenii nu mai au gratuitate, lucrările la tramvai continuă, avem aceleasi tramvaie, iar abonamentele lunare pe un singur traseu nu mai sunt disponibile.

1. Gratuitate pentru pensionarii cu pensii mai mici de 2100 RON

Iată că, TCE a reuşit să le facă pe plac pensionarilor, chiar şi celor care în mod normal şi-ar permite să meargă cu taxiul în fiecare zi. Cum aşa? Da, TCE acordă gratuităţi tuturor pensionarilor cu domiciliul în Ploieşti care au o penise mai mică de 2100 lei (inclusiv). În timpul ăsta, tinerii muncesc pe 1000 de lei şi plătesc transportul.

2. Ridicarea gratuităţii ploieştenilor înainte de termen

După cum s-a tot anunţat în ultima vreme, se pare că TCE s-a ţinut de cuvânt şi a ridicat gratuitatea serviciilor de transport public pentru ploieşteni, începând cu 1 ianurie 2016. O călătorie costă 2 lei. Totuşi, promisiunea iniţială de ridicare a gratuităţii era programată pentru momentul în care erau finalizate lucrările la calea de rulare a tramvaielor. Lucrările continuă.

3. Confuzii între RATP şi TCE

RATP (Regia Autonomă de Transport Public) a fost îngropată de mult. Tăiată de pe listă. Falimentată. Acum, mergem cu TCE-ul. Ne plimbăm cu TCE-ul şi dăm bani la TCE. Ce-i TCE? TCE este prescurtarea de la Transport Călători Express cu doi de s, că să fim la modă şi să băgăm ceva englezisme într-un nume ce-ar trebui să fie clar pentru toată lumea, inclusiv pentru ţăranul care face naveta. Da, TCE este societatea care ne oferă serviciile de transport public în Ploieşti. În continuare, reperul este RATP, iar la o căutare pe google, TCE direcţionează către ratph… o confuzie cu care ăştia din comunicare ar trebui să se spele la cap. RATPH.RO + TCE= LOVE, în timp ce RATP + TCE= ce rahat e asta?

4. Site-ul RATPH o bătaie de joc

Sunt convins că şi tu te-ai rătăcit pe site-ul celor de la TCE, adică ratph.ro, atunci când ai dorit să găseşti o informaţie rapidă, direct de pe telefon. Adică, de bun simţ, un program al traseelor pus în evidenţă, o hartă inteligentă, un număr de contact, numărul de SMS prin care se face plata înainte de a urca în autobuz, chestii simple, frate (toate pe pagina de Index, da?)! În schimb, site-ul e o mizerie, neîntreţinut, cu grafică mizerabilă, ca şi cum am fi cu 10 ani în urmă, cu greşeli de scriere, cu diacritice doar când au unii chef şi cu un logo ce miroase a naftalină, site care pare scris în grabă de-un copil de grădiniţă, când e doamna educatoare la budă.

5. Cu TVA 20%, tot 2 lei costă o călătorie

S-a ieftinit carburantul. TVA-ul a scăzut la 20%. Vrem să schimbăm lumea în bine. Dar biletul de ce costă în continuare 2 lei? Nu e cam scump pentru frigul din 30? Nu e cam scump pentru cât de rar vine uneori 1D la mall? Nu e prosteală pe faţă pentru autobuzele, gen Ikarus, care încă se află în circulaţie?

6. Noile tramvaie – aceeaşi Mărie, cu altă pălarie

Cei de la primărie au promis “avioane”. Au zis că era musai să absorbim fondurile europene. Le-a dat vopsea nouă, galbenă, ca de taxi şi au închis gura nemulţumiţilor. Sunt aceleaşi tramvaie şi sunt la fel de puţin potrivite pentru noua infrastructură. Dacă avem fundaţie, dacă avem bani investiţi, atunci să punem în circulatie ce trebuie, nu mizerii reabilitate!

7. Nu mai există abonament lunar pe un singur traseu

În timp ce pensionarii circulă moca, eu sunt obligat să dau 63 de lei pe luna??? Poate nu doresc! De ce să-mi fie băgat pe gât acest tarif? Doar pentru că pare mai avantajos? E important să existe mai multe tipuri de abonamente, pentru nevoile tuturor călătorilor.

8. Plata prin SMS să coste tot 2 lei

În momentul de faţă, dacă doreşti să faci plata călătoriei prin SMS la 7576, o călătorie costă 0.42 € + TVA din reţelele Vodafone, Orange şi DigiMobil şi 0.40 € din reţeaua Telekom. Deşi nu sunt mari diferenţele de preţ, pentru un călător care începe să profite de acest serviciu, la final de lună factura va sublinia costurile suplimentare.


 

Ce s-ar putea face?

  • gratuitate pensionari – 60 bilete/lună
  • gratuitate 100% pentru toţi elevii/studenţii cu domiciliul din Ploieşti
  • reducere 50% elevi/studenţi din alte localităţi
  • bilete speciale pentru pensionarii din alte localităti – preţ 1 leu
  • vatmanii/şoferii, îmbrăcaţi la cămaşă (sau decent, nu în maiou şi cu pantaloni scurţi)
  • vatmanii/şoferii fără discuţii la telefon în timpul cursei
  • să existe muzică pe fundal în toate mijloacele de transport în comun (şi aşa suntem trişti!)
  • mai multe tipuri de abonamente, pentru mai mulţi călători mulţumiţi
  • plata prin SMS pentru mai multe servicii TCE
  • un site decent
  • o aplicaţie mobilă cu notificări inteligente, creare de trasee şi informaţii utile
  • campanii de combatare a poluării mediului înconjurător

Reclamă:

Până când cei de la TCE îşi fac un site decent, tu poţi citi articole de pe blog, confortabil, direct de pe o tabletă.

[vezi tableta]

 

comments

14 comments On 8 gafe marca TCE Ploieşti în 2016

  • ai niste idei foarte bune, dar din pacate nu vad nici o speranta…tot ca ei va fi mereu…si as vrea sa fac o adaugare la “treaba” cu pensionarii,in intervalul 07:00 – 09:00 si 16:00-18:00 sa aiba “block” (:P) pe toate traseele sa ne putem duce/intoarce linistiti la/de la serviciu. Tine-o tot asa ca ai sanse sa ajungi undeva si sa schimbi ceva!

    • Costy, cred că ideile astea ar trebui mai des puse în evidenţă de către călători sub formă de reclamaţii, nu doar aici, pe blog. În fond, călătorul este cel care plăteşte şi care ajută societatea TCE să existe şi să se dezvolte. Dacă nu vor, îi obligăm! Eu încă aştept tramvaiele promise!

      • La ce sunt eu curios daca imi poate raspunde cineva….
        Pana la ce ora au voie sa faca control ? TInand cont ca unele tonete se inchid la ora 9 si pe urma nu mai ai pe o raza de 2 – 3 statii de unde sa iti iei abonament dupa ora 9 iar eu am intalnit controale si la ora 22:30 🙂

        • Bogdan, eşti obligat să îţi iei bilet din timp sau abonament. Dacă te trezeşti cu un controlor după ora 10 PM (deşi, mai rar), eşti bun de plată. Baftă!

  • Catalin Vasile

    “gratuitate 100% pentru toţi elevii/studenţii cu domiciliul din Ploieşti
    reducere 50% elevi/studenţi din alte localităţi”
    Care este diferenta dintre un elev din Ploiesti si unul care din alta localitate? Poate doar faptul ca parintii lui nu platesc impozitele aici? Nu cumva ar trebui incurajata educatia indiferent de mediul de unde provine acel elev?
    Majoritatea elevilor care vin in Ploiesti o fac pentru o scoala mai buna. Si atunci de ce ar trebui taxat pentru asta, mai ales ca parintii lui suporta vrand nevrand si transportul din localitatile limitrofe pana la Ploiesti.

    • Tocmai ce ţi-ai dat singur răspunsul. Deşi, dacă pensionarilor le-ar dispărea gratuitatea de tot, atunci am avea bugete de subvenţionare şi pentru tinerii din alte localităţi.

  • Era mult mai bn când se mergea de pomană nu mai comenta nimeni și pentru cei care spun ca tce are legătură cu politică se înșela ,eu consider că nu se cumpăra voturi cu gratuitatea pe Tce ! Ținând cont ca un abonament pe toate traseele costa 63 lei eu cred ca este super avantajos ,cui nu convine prețul poate folosi taxi !

    • Tavy, da’ pe jos ce-are? Să mergem cu toţii pe jos! Ce zici de propunerea mea?

    • Tavy, cu tot respectul, totul este politic! Toate deciziile. De la șefii consiliilor județene, primării pănă la toate serviciile locale aferente. De la primari în funcții, până la doctori, inspectori școlari și până la femeia de serviciu din primărie. Pe bune, absolut totul are legătură cu politica. Iar asta cu gratuitatea, aproape integrală, pentru pensionari este cea mai sigură strategie cu care s-a câștigat până acum. Repet, până acum! Ce mi se pare mie strigător la cer este lipsa de comunicare cu cetățenii, de analiză a tuturor acestor chestiuni ce țin de confortul tuturor. Ni se cere să acceptăm tot timpul ce vor ei, fără să fim întrebați cum ar fi mai bine. Se cheltuiesc banii aferenți unor investiții ca noi să primim aceleași lucruri vechi, dar vopsite. Nu sunt de acord cu totul gratuit, dar oferă-mi calitate sau lasă-mă să aleg. Știm cu toții cum funcționează administrația locală, toți trebuie să participăm la bugetul local, într-un fel, dar când administrația locală nu știe să comunice cu cetățenii, nu ține cont de nivelul fiecăruia de trai, nu-i acordă tânărului ală care provine dintr-o familie săracă și pleacă la școală fără bani de sandviș, nici măcar șansa de a merge la școală, atunci despre ce vorbim? Pe mine personal nu mă afectează în niciun fel situația actuală, am spus-o și mai sus. Am mașină, mă mișc cu ea și mă bucur de confortul pe care-l vreau. Da, îmi vei spune să fac un calcul la cât dau pe combustibil etc., dau, dar dau pentru confortul meu și, mulțumesc lui Dumnezeu, muncesc pentru asta. Nu țin nici cu statul nici cu cetățenii în toată ecuația asta. Cu statul nu țin pentru că continuă să fie necompatibil cu interesele cetățenilor, iar cu cetățenii, unii dintre ei, pentru că nu știu să-și ceară drepturile, șă-și spună punctul de vedere acolo unde trebuie, nu doar aici, pe internet. Dacă am atins vreun punct sensibil undeva, acceptă-mi, te rog, scuzele. Este doar părerea mea și ia-o ca atare! Mulțumesc!

  • Aerul condiționat lipsește cu desăvârșire. Iarna e prea rece, vara e prea cald, iar banii tot la ei ajung.

  • Daca pensionarul care are 2000 lei pe luna circula atunci inseamna ca are ce cheltui din acest motiv trebuie sa plateasca la fel ca salariatul iar daca pensionarul cu 400 lei circula trebuie sa aiba bilete gratuite limitate pentru a se duce limitat ca nu are ce cheltui deaceia trebuie limitat plafonul la pensionari

  • Katalyn Augustin

    Pentru punctul 1 e o mare aberatie cati pensionari au pensii care trec de 1.000 lei pana la 2.099 lei ? Marea majoritate nu trec de cateva sute de lei in nicun caz pensii de 4 cifre, la pensie de 4 cifre cu tot cu intretinere, medicamente si nepoti/copii ajutati si tot poti sa-ti permiti cateva bilete pe luna reduse in nicun caz pomana-gratis. Iar nu o sa mai avem loc de ei prin autobuze ca o sa plece de plictiseala de acasa sa se plimbe cu TCE-ul.

    4. Exista si alte site-uri mai panarama decat TCE in schimb imi place cum arata cel al regiei din Brasov mai ales la programe, dar acolo parca e o alta tara, nu merita comparatie TCE cu RAT Brasov.

    5. Probabil ca nu vor sa se incurce cu jumatati de masura, oricum maruntul tot la casiere ajungeau la un bilet de 1,90 lei sa fim seriosi cine mai statea dupa 10 bani, spaga casierelor din acest maruntis ar fi ajuns la o suma frumusica cat sa le acopere mancarea si tigarile dintr-o zi.

    7. Aici e cel mai mare plus pentru calatori care aleg sa mearga cu TCE. Dupa 21 de luni de gratuitate nu mi se pare deloc hotie ca acum cu doar 10 lei in plus ai abonament pe toate traseele. Inainte de gratuitate cu 53 lei aveam un singur traseu, pe 2 trasee parca 84 lei si pe toate undeva la 100 si ceva, daca acum cu 10 lei in plus ne vaitam ca avem tot orasul probabil ca ne convine sa ne intoarcem in timp sa economisim 10 le/luna si sa platim bilete in plus cand folosim alt traseu decat cel pentru care aveam abonament. Am avut o astfel de discutie cu o doamna care i-a cumparat abonament sotului era foarte indignata pentru cei 10 lei in plus ca sotul ei nu mergea decat la munca si atat, nu vizite la prieteni, nu cumparaturi, nu plecari la gara/mall/supermarket nu nimica, dar probabil nu se gandea ca pentru multi ploiesteni asta e mai mult decat o mana cereasca.

  • Dar de ce nu gratuitate pentru toti elevii si studentii, indiferent daca sunt din Ploiesti sau nu? Eu personal locuiesc in afara orasului, iar abonamentul lunar pe autobuzul cu care fac naveta costa 160 de lei, mai dau si 60 de lei la abonamentul de la TCE, in timp ce cei care stau in oras se plang pentru arăt! Hai sa fim seriosi, măcar atat daca s-ar face pentru cei care stau in afara orasului si chiar vor sa faca ceva cu viata lor.

Leave a reply:

Your email address will not be published.