Cum a fost Black Friday. Despre Vinerea Neagră şi ţepele magazinelor online!

Black Friday de România este o continuitate a ideii că ne dorim, cu disperare, să fim ca americanii, deşi, nici ei nu o duc prea bine, având ghetouri kilometrice şi drogaţi la tot pasul. Românul, oricât de sărac e, în criza lui superficială, suferă de un consum constant de la care nu se poate opri. Pentru cei care nu au bani în buzunare, există o soluţie palpabilă – creditele! Într-o superficialitate omogenă, banii sunt o realitate investită în mod greşit. Black Friday a făcut ravagii, iar consumatorul de rând, într-o sărăcie lucie, a achiziţionat produse reduse la preţ, dar care nu au viaţă pe vitrină. Minţile constipate şi neinspirate, a aruncat cu banii şi s-au împrumutat la prieteni, pentru achiziţionarea unui bun variabil.

Magazinele online ce s-au înscris în cursa Black Friday, nu şi-au invăţat lecţia şi au lăsat serverele de găzduire fără răsuflare, încă de la deschiderea oficială a ofertelor. Vinerea neagră a lăsat românul cu datorii ce se propagă până în 2014 (în cazul creditelor pe 48 de luni), iar cei care nu se ţin de muncă, vor avea ocazia să fie trecuţi, într-o nota negativă de această dată, pe lista neagră.

Reducerile nu au fost bine calculate, în multe dintre oferte şi cred cu tărie că asta nu este parte dintr-o strategie de marketing.

Nu m-am putut abţine şi am făcut şi eu o cumpărătură de Black Friday. Nu mi-am luat ţeapă, dar nici nu am achitat, încă, produsul. Cei care au achiziţionat produsele de pe internet au şansa de a se răzgândi şi de a respinge comanda – ar fi o pagubă pentru magazine online care au estimat cifre ce depăşesc zece milioane de euro.

Cine şi-a luat ţeapă, ar face bine să se mobilizeze şi să nu stea prea mult pe gânduri. Suntem cetăţeni europeni şi avem drepturi, dar legile nu sunt respectate în toate cazurile. Pro Tv-ul şi-a făcut bani în urma afilierii cu 2parale, iar emag a afişat “stoc epuizat”, la mai putin de 5 minute de la punerea, în online, a ofertelor. Aş fi interesat să am o listă cu norocoşii care şi-au luat Ipad 2 cu doar 1000 ron.

comments

3 comments On Cum a fost Black Friday. Despre Vinerea Neagră şi ţepele magazinelor online!

  • Nu e chiar asa, chiar daca placerile sunt impartite, magazinele au vandut, clienti au fost si unii chiar foarte multumiti. Si problemele uneori apar indiferent de situatie pentru ca asa cum zice si pisica “sunteti prea multi”

  • Se stiu vreo 5 insi din cei care si-au luat iPad2 de la eMag doar de pe un forum, probabil au avut 100-200 de bucati la vanzare.

    • Emag-ul nu iese în pierdere într-o astfel de afacere. E trist să dai 20 de milioane pe un produs care, fără adaos comercial, face mai puţin de 10 milioane. Pisica trebuia să-şi ia surorile de pe stradă şi să se pregătească – era de aşteptat ca toţi să se îngrămădească la astfel de reduceri!

Leave a reply:

Your email address will not be published.