Citeşte-mă! Vreau să-ţi captez atenţia!

Când puneam pe foaie cam ce-ar trebui să conţină o comunicare eficientă despre captarea atenţiei, m-am gândit la cât de uşor ne lăsăm atraşi de lucrurile superficiale, care ne promit totul, deşi ne livrează mărunţişuri. Te poţi gândi la titlurile pompoase şi exclusiviste, şocante şi care merită a fi citite cu atenţie, cică! După ce deschizi câteva ştiri de genu’ ăsta, ar trebui să tragi cocluzia, singur zic eu, că e pierdere de timp.Să spunem că păcatele îmi sunt iertate şi că  profesia mă “obligă” să le arunc o privire acestor cancanuri, ca să nu-mi scape vreun detaliu strecurat de cei ce fac cărţile. Însă, tu, îţi poţi antrena mintea cu informaţii benefice pentru viaţa ta. Dacă ştirile de pe Facebook nu-ţi atrag atenţia, schimbă-ţi prietenii, ei sunt sigurii vinovaţi de conţinutul pe care-l accesezi!

Informaţia e aglomerată. Abia reuşesc să iau două guri de cafea, între notificările şi mesajele de pe reţelele de socializare. Timpul de calitate ni se direcţionează către coşul de gunoi, ăla virtual, iar atenţia mea şi a ta, sunt puse la încercare cu fiecare figură hieroglifică, propusă de anumite departamente de marketing, specializate pe jocul cu mintea şi inconştientul.

Vrei să le captezi atenţia celor din jurul tău?

Depinde foarte mult care este domeniul tau de activitate. Dacă eşti un şef “gălăgios”, începe prin a fi subtil şi prin a nu te crede cu mult peste linia orizontului. Dacă eşti un prietenos om frumos care discută aprins cu prietenii, ascultarea e un bun început pentru o analiză atentă. Nonverbal, poţi capta mai multa atenţie decât o poţi face deschizând gura în public. În practică, n-ai altceva de făcut, decât să livrezi în timp util, mesajul pe care ţi l-ai propus. Dacă nu ai un mesaj, atunci, inventează unul pentru a testa terenul. Zâmbeşte şi fii natural!

Cele mai importante metode de captare a atenţiei

Experţii spun că există o reţetă fixă care merită adaptată în funcţie de public, tocmai, pentru a sublinia particularităţile şi a centraliza mesajul, niciodată pe fugă. O lumină care pică bine pe vorbitor este începutul unei relaţii conversaţionale de excepţie. Pauzele în vorbire îşi au rostul şi pot contura anumite idei, lăsându-i publicului un răgaz pentru a-şi pune un semn de întrebare sau pentru reveria constructivă. Nonverbal, întregul corp atrage sau respinge publicul. A te calibra în funcţie de aspectele vestimentare ale celor din jur, nu te lasă să dai greş, deşi, poţi prinde bine şi dintr-un unghi diferit (totuşi, nu fii şifonat!). E foarte adevărat, noul captează atenţia, dar atenţie riscuri! Interacţiunea cu publicul este şansa ta de a nu-i lăsa pe cei prezenţi să stea conectaţi la telefon sau să-şi îndrepte privirea către zone noi de interes. O glumă bună şi un joc pe scenă sunt la ordinea zilei. Fii un bun comediant şi fă-i să râdă din primul minut petrecut pe scenă! Vrei să spargi gheaţa? Adresează-le întrebarea cheie, care-i activează! Fii sigur pe tine şi vei reuşi! Nimic nu e greşit, câtă vreme pui suflet şi poveste în ceea ce spui. Dramatizează şi vei căpăta atenţia celor din jurul tău. Captează-le atenţia prin dicţie, ton al vocii, volumul în decibeli la care îţi conturezi ideile, ritmul cu care livrezi povestea şi expresia facială.

Nu uita! Scena reprezintă frontul pe care lupţi cu tine pentru a-ţi câştiga publicul!

comments

Leave a reply:

Your email address will not be published.