Lecţii de marketing de la un brand de pizza din Braşov

E tare interesant să ştiu că nu trebuie să plec din ţară ca să fiu impresionat. Sunt uşor de impresionat? Poate! Ideea e că Braşovul are multe bile albe când vine vorba de zona de comerţ, mai ales în comparaţie cu oraşul lui Caragiale. E normal, e vorba de un oraş turistic care trebuie să vândă absolut orice, folosindu-se de tot soiul de metode neconvenţionale, uneori provocatoare. În timp ce unii se mulţumesc cu spoturi pe radio şi tv, iar în cel mai bun caz trântesc şi o reclamă pe plasmele din centru, stăpânii conversiilor trag de toate sforile pentru a creşte în ochii clienţilor. Eu zic că am putea lua lecţii de la magazinele din Braşov, dominate de ambalaj, calitate şi respect pentru clienţi. Chiar dacă în Braşov clientul răspunde mult mai bine la ceea ce i se oferă, asta nu înseamnă că Ploieştiul trebuie să-şi mute taraba sau să rişte un faliment.

Lecţii de marketing de la Dodo Pizza Braşov

Voi lua cazul unui magazin de tip fast-food, care e cu mult peste KFC şi McDonald’s. E vorba de Dodo Pizza! Dacă m-aş rezuma la numele brandului, ar fi necesar să fiu plătit ca să intru într-un astfel de restaurant. Dodo e un nume tare simpatic, doar că e uşor de pocit. Gen, ai putea afirma faptul că ai mâncat la dodi sau la didi cea gustoasă. Aşadar, numele e mai puţin important în acest sector. Dodo are pizza şi multe surprize care seamănă cu shaorma, dar sunt mai mult de atât. Am dat de Dodo Pizza pe Bulevardul Gării, cum mergeam pe jos de la gară către Centrul Vechi al Braşovului.

Intrarea în Dodo Pizza Braşov.
Intrarea în Dodo Pizza Braşov.

Cum intri în Dodo Pizza eşti întâmpinat de o multitudine de mesaje care doresc să te bage în seamă, să te facă să zâmbeşti, dar mai ales să-ţi recomande cele mai bune preparate, în funcţie de dispoziţia pe care o ai. Culorile sunt cele care atrag orice copil într-un astfel de restaurant, dar nici adulţii nu pot sta departe de ispită. Dacă ai ajuns să comanzi şi nu e nimeni să te întâmpine, apeşi un buton magic, care face ca brăţara de la mână angajatului să vibreze. Primeşti un zâmbet pe bune, cel puţin aşa lasă de înţeles angajaţii, informaţii despre produse, dar mai ales, rapiditate la comandă. Băuturile le primeşti pe loc, iar pentru restul comenzii eşti pus să aştepţi maximum 10-15 minute, în funcţie de timpul de preparare a comenzii. Când comanda e gata, toate display-urile din restaurant te anunţă printr-un mesaj sonor, numărul comenzii şi prenumele pe care tu l-ai lăsat la casă, că e momentul să-ţi ridici comanda.

mesaje Dodo Pizza
Mesaje din interiorul restaurantului Dodo Pizza, menite să asigure clientul de calitatea produselor.

Preparatele nu sunt congelate, lucrurile se întâmplă în faţa ta, în timp real, iar tu poţi să vezi dacă angajaţii neglijează comanda sau uită să pună un anumit ingredient. Când am comandat pizza, una rahitică la prima vedere, am zis că e o problemă la mijloc, dar gustul a făcut furori, la propriu. Cum experienţa s-a derulat împreună cu iubita mea şi încă doi prieteni, concluzia e una serioasă. Dodo Pizza ar fi un brand bun şi pentru Ploieşti. Sper ca cineva să culeagă ideea asta şi să se ţină de ea!

comandă Dodo Pizza
Dodo Pizza arată ca orice alt fast-food, însă rapiditatea cu care se preia o comandă, precum şi amabilitatea angajatilor, fac diferenţa.

Să fi avut Dodo Pizza o zi bună? Să ne fi fost prea foame? Să fi venit direct de la ţară, de unde mămăliga iese direct din ceaun, iar pretenţiile sunt inexistente? Nu! Braşovul funcţioneză pentru că îşi doreşte! Cu siguranţă se poate întotdeauna mai bine! Să vă zic că cei de la Dodo Pizza aveau şi prize pentru fiecare masă în parte??? Treaba cu Wi-Fi-ul e deja istorie, adică nu se mai aduce în discuţie, că e peste tot. Cât despre textele si pozele de pe pereţii restaurantului  … sunt sigur că mai toţi clienţii le apreciază. Plus o “răutate” de toată frumuseţea pentru concurenţă: “Preparăm pizza cu mâinile curate!”

imagini live bucatarie Dodo Pizza Brasov
Imagini live de pe site-ul dodopizza.ro, direct din bucătărie.

 

Concluzia e simplă! Cei care vor să pună în practică tehnici simple şi eficiente de vânzare a produselor, nu trebuie să se rezume la Dodo Pizza Braşov, ci trebuie să meargă la pas prin tot Braşovul şi să înţeleagă de ce magazinele nişate au viaţă acolo, de ce pâinea se cumpără în continuare de la colţ şi de ce turistul mulţumit bagă recenzii pe blog, fără să primească vreun şfanţ.

comments

1 comments On Lecţii de marketing de la un brand de pizza din Braşov

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer