Recenzie Fujifilm X-E1 cu obiectiv 18-55 mm

Un aparat foto mirrorless, făra oglindă, pus pe fapte mari, chiar dacă nu există dimensiuni care să-i celebreze capacităţile. Cei de la F64 mi-au lăsat suficient timp la dispoziţie pentru a testa felul în care X-E1 se comportă în diferite situaţii fotografice. Are un stil retro şi poate da impresia unui aparat pe film de calitate. De fapt, împrumută atât de bine clasicele aparate pe care marii fotografi le foloseau pe timpuri, încât experienţa este una care se îmbină extraordinar cu tehnologia de ultimă generaţie. Mi-ar fi plăcut ca vizorul să nu fie electronic (OLED), ci să existe o oglindă sănătoasă, pentru perspective cât mai naturale. Cu toate acestea, vizorul electronic, cu peste 2 milioane de puncte de rezoluţie şi luminozitate crescută, echilibrează felul în care viziunea fotografului trebuie să fie percepută. Pe româneşte, nu deranjează, dar nici nu impresionează!

Fujifilm X-E1 este dotat cu un senzor de 16,3 Mpx APS-C X-Trans CMOS, procesor de imagine EXR PRO, ecran CD de 2,8 inchi, sensibilitate ISO de la 100 până la 25600 şi filmare HD. Nu sunt încântat de felul în care filmările ies! Nu mă văd filmând cu un astfel de aparat, de mici dimensiuni, scene importante din viaţa mea sau care produc conţinut pentru televiziune. Filmează acceptabil, dar, nevoile unei astfel de achiziţii ar trebui să se direcţioneze către funcţiile fotografice.

Bliţul încorporat se activează printr-o apăsare de buton, iar felul în care îşi face apariţia leagă întreg contextul, de o jucărie scumpă ce-şi merită fiecare bănuţ. De ce jucărie? Publicul percepe sculele fotografice în funcţie de dimensiuni, fără să se informeze în legătură cu detaliile tehnice şi performanţele unui mirrorless. Partea argintie cu care este învelit aparatul poate da impresia de plastic ieftin, însă, la mijloc este vorba de o combinaţie de aliaje, cel mai probabil aliaj de magneziu – nu că ăsta ar fi cel mai rezistent material, dar, specificaţiile şi recenziile altor indivizi internauţi, în cele mai multe din cazuri fotografi profesionişti, te ajută să prinzi curaj în achiziţia de care îti e teamă s-o laşi în locuri “periculoase”. X-E1 e un aparat cu greutate! E uşor de ţinut într-o singură mână şi se transportă în cele mai mici spatii “special amenajate”.

Fujifilm X-E1 18-55 AF şi MF

Pe automat lucrurile pot deveni destul de încete, dar lampa de asistenţă ajută un pretenţios în prinderea unui cadru excelent, fără întârzieri. Tehnic vorbind, întârzierea la declanşare este de doar 0,05 secunde – imposibil de pierdut o scenă. Focusul manual mi-a dat bătai de cap, asta pentru că această construcţie este una importantă, delicată şi care necesită manualul de instrucţiuni citit cap coadă.  Obiectivul 18-55 mm, f2.8 – 4,  este o investiţie arătoasă, plină de rotiţe şi complet manuală, chiar dacă totul se leagă de o componentă electronică. Rotiţele sunt sensibile la atingere şi au nevoie de o atenţie sporită pentru a nu încurca diafragma cu rotiţa destinată focusului. Obiectivul este complet silenţios, iar reacţiile sunt surprinse la timp chiar dacă declanşarea este făcută spontan, fără o previzualizare a imaginii.

Cum ies pozele cu Fujifilm X-E1 18-55 mm?

Culorile sunt naturale, iar cadrele sunt expresive, chiar dacă fotograful se află în pană de inpiraţie. Pozele ies ca pe film – un începător poate aprecia cu uşurinţă felul în care subiectul iese în evidenţă, iar fundalul are o caracteristică aparate. În lumină scăzută un trepied nu trebuie să lipsească, iar AUTO ISO poate fi o setare benefică pentru cei care sunt amatori şi se încurcă în prea multe detalii.

Atenţie! Aparatul are un meniul intuitiv, dar, combinaţiile de butoane menite să activeze anumite funcţii pot crea adevărate bătăi de cap celor care vor să facă poze din primul moment. Aparatul Fujifilm X-E1 îl găsiţi la F64 şi poate fi achiziţionat la un preţ moderat – zic asta pentru că sunt mulţi doritori care nu sunt de acord cu cifrele vehiculate şi vor să mai aştepte câţiva ani până scad preturile. Eu zic că aşteptarea nu-şi are rost, iar achiziţia este genială, mai ales pentru fotografia de reportaj, acolo unde aparatul surprinde, dar nu atrage atenţia.

Foto prezentare Fujifilm X-E1 cu obiectiv 18-55 mm :

This slideshow requires JavaScript.

Poze cu Fujifilm X-E1: