Recenziile sunt bune până într-un punct

Utilizatorii care experimentează anumite produse sau servicii, au tot dreptul să-şi exprime părerea şi s-o transforme într-o recenzie, pentru a anunţa viitorii clienţi, în legătură cu felul în care decurg treburile. Recenziile au menirea de a elimina falsa concurenţă şi de a ridica standardele! Nu toţi inculţii au dreptul să scrie o recenzie, însă asta nu-i opreşte din libera exprimare. Problema se iveşte atunci când, necunoscuţii vor să se aventureze într-o poveste fără noimă, pentru a supăra oamenii ce-şi fac treaba. Te-ai cazat într-un hotel şi nu ai beneficiat de apă caldă, ai fost pe litoral şi ai găsit mâncare stricată sau ţi s-au promis anumite servicii online contra cost, dar ai fost înşelat? Cuvântarea îţi aparţine! Poţi scrie în voie, cu cap şi constructiv, o părere, sub formă de reclamaţie, pentru ca ceilalţi indivizi să nu treacă prin experienţe neplăcute. Se schimbă foaia atunci când poveştile sunt mincinoase, neargumentate şi plătite de concurenţa preocupată cu indexarea pe prima pagină în Google. Cea mai eficientă strategie de publicitatea e aia din gură-n gură, aşa că, recenziile sunt bune până într-un punct!

Urmăresc de foarte multă vreme site-ul AmFostAcolo (căutaţi pe net!). Am găsit recenzii care m-au ajutat în planificarea vacanţei, dar şi mitocani care şi-au exprimat interesul, fără sens, în câteva cuvinte. Am fost derutat atunci când am căutat cazare la munte sau la mare şi am refuzat anumite locaţii de vacanţă din cauza mediului online mincinos. Între timp, am învăţat să trec de nemulţumirile unor indivizi care au scris recenzii contra cost şi au sărit la scandal cu ajutorul tastaturii, chiar dacă n-au călcat pragul acelei locaţii decât virtual!

Tehnic vorbind, un ofticat prins în mrejele internetului, îşi poate face sute de conturi false, pentru a comenta cu adrese de mail diferite, obţinând credibilitate şi detronând un brand, o imagine şi calitatea omului din spatele paginii web! Trebuie retinut un aspect: dacă sapi suficient, găseşti bube şi la cinci stele, dar diferenţele sunt vizibile la faţa locului!

P.S. Turma decide pentru tine, dar nu te susţine!

 

comments

2 comments On Recenziile sunt bune până într-un punct

  • Nu știam că se practică sportul ăsta și în România.

    Citisem în trecut despre diverse scandaluri (unele terminate chiar cu procese) legate de Yelp în SUA. Din fericire, acolo numărul de recenzii este așa de mare încât este greu de fraudat sistemul.

    • Cumpărăturile online încep să fie şi pe placul românilor. Problema e că cei mai mulţi clienti nu doresc sau nu au fost educaţi să lase un comentariu pe pagina de internet, o recomandare sau o critică. Şi, în cazul ăsta, alţii profită! Un exemplu bun de urmat este F64: după ce cumperi un produs de la ei, la scurtă vreme, primeşti un mail în care eşti rugat să te dai cu părerea pe site-ul lor, indiferent dacă eşti sau nu mulţumit. Frumos, nu?

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer