Să vă zic vreo două despre afiliere

Cu siguranţă fetele din imagine nu vorbeau despre afiliere!
Cu siguranţă fetele din imagine nu vorbeau despre afiliere!

Afiliatul în speţă se subordonează unei companii, organizaţii, idei sau ce-o mai fi în joc pe teritoriul din online. Dacă nu eşti precum un lup la vânătoare, s-ar putea să-ţi placă recomandările şi să te tot opreşti din loc în loc, din site în site, ca să prinzi ceva cuvinte de laudă despre un produs sau să-ţi găseşti dezamăgirea vieţii tale – o dramă în trei sezoane pentru care nu vrei să plăteşti. În mijlocul junglei urbane te vei întâlni cu afiliatul, cel care laudă sau urlă cu drag despre produse şi servicii. Dacă n-o ia pe cărări străine, afiliatul e un tip isteţ care vinde şi are frigiderul plin … cu mâncare!

Site-urile de afiliere care au prins ceva notorietate au nevoie de vopsea proaspătă pentru pereţii pe care deja i-au construit. Evoluţia n-are timp de siestă! Prea profund? Nu-i bai, mereu există timp de învăţare şi implementare. Dacă e să merg pe sistemul actual al afilierii, s-ar putea să curăţ în urma celor care n-au prins drag de conţinut şi s-au pus pe aruncat păreri scurte pe Facebook, cu tendinţe clare de laudă nejustificată şi grase comisioane după care orice om muncitor băleşte. Mai puţini afiliaţi, mai buni şi devreme acasă!

Utilizatorul din online cumpără încă puţin în România şi face mofturi, ba chiar aruncă deplasate cuvinte către afiliat atunci când apare un link “suspect” în discuţie. Lucrurile rele s-au înmulţit şi complicat! Ambuteiaj în lumea conversiilor? E clar că afiliatul trebuie să muncească şi să-şi educe publicul, să-i spună cumpărătorul că nimic nu e pe gratis în lumea asta şi că indiferent de cum se realizează cumpărătura, preţul este acelaşi. Chiar dacă drumul e lung şi plin de gropi, e important să prinzi toate semafoarele, să frânezi la timp şi să admiri panorama dacă eşti tras pe dreapta. Na, că iar am dat-o cai verzi pe pereţi –  românul vrea mură-n gură!? Românul încă nu ştie ce vrea! Păcat! Ieşea de-o dicuţie faină, doar că ochelari de cal îi fac pe unii afiliaţi să nu vadă dincolo de scoruri şi să creadă că lumea afilierii va arăta mereu la fel. E important să ştii cine-ţi aduce comisioane şi cum poţi livra eficient conţinut de calitate pentru recomandările pe care le redactezi, tu blogger cu zâmbet hain şi bere-n frigider! Nu sta la rece, ieşi la lumină! Ce,  nu vrei să te tragă curentul?

Nişa e mama succesului, iar cei care se afiliează cu scaunul de biroul până la apariţia hemoroizilor (pe bune, nu fac mişto, e studiu de piaţă realizat pe-un afiliat util pentru web-ul românesc!) şi pun de-o paranghelie a link-urilor susţinute în cuvinte potrivite (şi nu, n-o dau în Arghezi!), pot începe să-şi rezerve bilete într-o croazieră de lux, să-şi facă un blog de vacanţă în ciuda duşmanilor şi să scrie o carte bună de citit şi de pe budă. Clar, un pdf îşi face simţită prezenţa, iar eu nu vă ofer, cel puţin nu azi, link către un E-book. Hai să tragem apa, că oricum vine miros de la vecinu’.

Titanii afilierii îşi vor trece pe cartea de vizită titulatura de afiliat (bunica zice că-i vorba de-un tâmplar), iar unde nu va fi rost de-o conversie vor da cu link-urile de pământ şi vor arăta cu degetul către cine citeşte mai repede.

La Noaptea Agenţiilor am cules ceva vorbe pozitive şi mi-am promis să-i urmăresc pe cei care scot profit din recomandările de pe blog (dacă ronţăie, poate prind şi eu ceva firimituri). Cât despre programatorii ce mi-au ieşit în cale, numa’ vorbe de laudă. Dar vă rog, zâmbiţi mai des că vă face bine!

comments
Share articol: