N-am dat în diabet, nu am putut reclama nereguli, ci doar mi-aa permis să consum dulceaţa într-un timp record şi să-mi doresc o afacere de genu’. Păcat de toţi ţăranii care nu valorifică acest comerţ, bucurându-se de câteva zile în care încasează cu succes bani pentru ogradă. Străinii, dar şi românii care stau la bloc, în mijlocul societăţii, vor să cumpere astfel de produse pe tot parcursul anului. În magazine se găsesc borcane cu dulceaţă la preţuri mai mici decât la tarabagii, dar, conţinutul este dezastru! Chimicale şi zahăr cât cuprinde! A treia ediţia a acestui festival care se ţine în localitatea Brebu din Prahova, ar trebui să-l pună pe primar la muncă! Primarul trebuie să caute sponsori (încă mai e timp) pentru a organiza un eveniment de doamne ajută, mai ales dacă şi vremea va fi frumoasă. Nu spun că dulceaţa trebuie să fie pe gratis, dar, borcanele au nevoie de un ambalaj, de un mic concert, de câteva nume sonore şi de poveşti pentru care orice turist ar veni, înarmat cu bani şi aparat foto. Bloggerii din Prahova au tot scris despre cele întâmplate, au făcut reclamă gratuită şi au adus cuvinte de laudă. Dacă se uită acest context, se dărâmă un zid al succesului. Bloggerii sunt importanţi în acest eveniment, absolut toţi, indiferent de vizitele unice sau de like-urile de pe facebook, interacţiune sau felul în care se dau cu părerea. Cu cât sunt mai multe scrieri pe internet, cu atât conţinutul ajunge mai bogat la cel curios să experimenteze. Am primit un mail prin care sunt invitat să degust, în perioada specificată şi în titlul acestei postări, „Dulceaţa de la Oana”. Foarte bun marketing! Dar nu e vorba de o singură tarabă/căsuţă în ecuaţia asta ţărănească! Domnule primar, domnule Adrian Ungureanu, ştiu că se poate! La câtă resursă umană există în Brebu …!
Despre eveniment am aflat de la Oana Oprescu, care, anul acesta e foarte ocupată cu munca şi nu va putea „căra evenimentul în cârcă”, la fel ca în anii precedenţi. E de înţeles! Cine vrea festival, trebuie să investească şi să plătească oameni pentru promovarea produselor bio din Brebu!
Un comunicat de presă nu este suficient pentru ca un eveniment să fie interesant şi să intre în atenţia canalelor publice de comunicare! Mai mult interes, căutări pe google, telefoane şi insistenţe! Chiar dacă s-a format deja un public ţintă, iar vânzările vor merge ca pe roate, s-ar putea ca cineva cu mintea odihnită să organizeze, în altă localitate, un „spectacol” care să fure aglomeraţia dornică de dulceaţă bio.
P.S. Sper să găsesc şi anul acesta IUŢICĂ la Festivalul Dulceţii 2013 din localitatea Brebu, judeţul Prahova!