E marfă tare! O s-o încerci şi tu, mai ales dacă n-ai bani de taxi! E pentru toţi ploieştenii ce nu-şi permit achiziţionarea unui abonament! Nu rata cel mai scump bilet din România (orădenii cică ne-au întrecut), practicat de o companie de transport public din Ploieşti!
Nici nu s-a terminat bine mahmureala oficială, că majorările de preţ au început să-şi traseze noile tarife! E party local în consiliu (e cu „C” mare? nu merită!) Indiferent de sfera de activitate în care cetăţeanul activează, scumpirile se pot sesiza! Organizările după ureche, mama lor de vremuri, indivizii fără creier şi manipulările pe bandă rulantă, provoacă dezastru în societate. L-am cumpărat! E al meu! E primul bilet, cel mai scump din România, care-mi oferă oportunitatea de a călători la standarde puturoase (momentul ălă în care îţi e scârbă să te aşezi pe scaun şi să priveşti pe un geam sleit de flegma „vecinului”) cu TCE, o companie de transport public din Ploieşti – fosta RATP. 2 lei costă o călătorie cu mijlocul de transport în comun din Ploieşti. Nu s-a schimbat nimic în peisaj! Nu sunt maşini noi sau tramvaie de lux (troleele îmi sunt încă pe plac)! Nu se schimbă nimic deocamdată, decât preţul biletului. Această majorare va convinge tot mai mulţi călători să-şi achiziţioneze abonamente, pe toate traseele în cel mai rău caz şi să privească cu ironie către pensionarii ce-şi planifică excursii matinale, până la apus de soare. Sacii sunt tot mai goi şi se iau bani din toate părţile pentru a astupa câte un gol lăsat la vedere! 2 lei pentru o călătorie este un preţ nejustificat, luând în calcul condiţiile mizere în care maşinile, tramvaiele şi troleele, se prezintă la datorie. Evit să circul cu TCE-ul! De ce? Scap de duhoarea expusă cu ajutorul unor indivizi dubioşi ce-şi cântă miloaga, nu mă cert cu vreun bătrân agresiv pe motiv că nu-i dau locul şi îi las pe tineri să dea mai departe, cu ajutorul reţelelor de socializare.
Mă aştept la schimbări majore în ceea ce priveşte călătoria la preţ de 2 lei! Se vor îmbrăca la cămaşă şoferii/vatmanii? Vor exista controale corecte, fără frică de fuste-nflorate şi baştani ajunşi cu bmv-ul în pană? Dacă nu, îmi voi vărsa frustrările aici, pe blog, ca să nu se răzvrătească vreun nemernic, dându-mi spam pe facebook!
Pensionarul poate circula gratis! E normal, a muncit o viaţă-ntreagă (asta se-aude prin popor, dar n-am stat să verific cu lupa), însă, TCE-ul trebuie să se impună prin standarde europene! Exemplu: Fiecare pensionar să beneficieze de un anumit număr de bilete de călătorie cu TCE-ul, iar ce trece peste „lege”, să se taxeze conform unor preţuri personalizate pentru pensionari. Biletul de pensionar ar putea fi o altă idee, care ar potoli aglomeraţia! Soluţiile există, dar e început de ianuarie şi totul e in hibernare! Mai am ceva de adăugat! Sunt îngrijorat de tăcerea/indiferenţa pe care cetăţeanul ploieştean o afişează! Când e vorba de-o băută, se mai bârfeşte pe la colţ de stradă, dar în rest sunt prea mulţi compromişi prin zonă sau ocupaţi cu viaţa de birou!
Transport Călători Express (TCE), ai citit?
update: OTL S.A. (Oradea Transport Local) joacă tare, având preţuri şi mai piperate! Costul unui bilet cu o singură călătorie costă 3 lei, în timp ce două călătorii costă 5 lei. Noroc cu Băile Felix şi turiştii care tranzitează, din obligaţie, acest oraş! Precizez că serviciile de transport public din Oradea sunt de calitate, iar modalitaţile de plată pentru serviciile de transport public sunt diversificate: 1. prin trimiterea unui sms; 2. prin utilizarea automatelor de bilete; 3. direct din autobuz; 4. de la chioşcurile de vânzare a biletelor şi abonamentelor.