Fără materiale auxiliare în școli, zise Liviu Pop
E timpul să aflați că Ministrul Educației, Liviu Pop, a decis să dea un ordin prin care toate manualele auxiliare să fie interzise în școli, iar elevii să învețe doar după un singur manual, fie el bun sau rău.
Povestea asta are un iz financiar la mijloc, iar afacerea ar fi estimată la vreo 20 de milioane de euro, sumă care ar putea să se îndrepte către editurile care sunt aplaudate de către minister, cu ștampilă și aviz.
Profesorilor le e teamă să protesteze?
Profesorii ar trebui să iasă în stradă, în număr cât mai mare, pentru a-și expune nemulțumirile, mai ales că, în tăcere și cu frică de-un proces penal, aceștia vor fi nevoiți să-și folosească imaginația, altfel, manualele vor reprezenta o informație deloc completă pentru cei care vor să atingă performanțe școlare. Mai puțină informație nu are cum să facă bine unui sistem educațional precar, cu probleme pe care nimeni nu vrea să le recunoască.
De reținut, despre Liviu Pop
Până acum, Liviu Pop a venit cu idei care constrâng educația și implicit pe tânăr: fără telefoane în școli, excluderea ideii de elev de serviciu pe școală, eliminarea materialelor auxiliare neaprobate de minister și penalizarea profesorilor care încearcă să aducă în școli manuale neavizate.
O profesoară, despre manualele auxiliare
O profesoară de la un liceul de prestigiu din Ploiești, revoltată fiind de schimbările care au loc la nivel de educație, a decis să-și expună părerea aici:
Ideea este că diferența dintre îndoctrinare și educație este aceea că atunci când educi un copil îi oferi mai multe opțiuni, alternative, iar atunci când îl indoctrinezi, îi prezinți un singur aspect al unei situații.
Problema cu manualele unice o reprezintă lipsa alternativei, a libertății de a alege și de a adapta conținutul învățării la fiecare grup de elevi în parte. Sistemul actual de învățământ este extrem de eterogen (diferit), deși, teoretic, toți copiii ar trebui să învețe aceleași lucruri. Până acum, această problemă era rezolvată de către profesori, cu ajutorul părinților, astfel încât lipsurile să fie acoperite, iar elevii foarte buni încurajați să facă perfomanță. În condițiile actuale, performanța este imposibilă, iar elevii slabi nu vor reusi să țină pasul cu manualul și programa.
În timp ce apreciez interesul pentru crearea unui manual care să se plieze pe programa școlară, interzicerea auxiliarelor va crea un dezastru. Este ca și cum le ai impune tuturor elevilor să poarte, la școală, pantofi mărimea 36, chiar dacă ei poartă 40 sau 34, doar de dragul de a părea egali.
Profesoara dorește să-și păstreze anonimatul pentru a nu înrăutăți și mai mult oamenii care ar putea fi obligați să ia măsuri drastice în următoarea perioadă. Textul profesoarei este un semnal de alarmă și nu este singurul, doar că, la fel ca elevii, profesorii sunt ocupați să-și facă datoria, nu să scrie petiții și să se plângă pe YouTube.
Educația va arăta bine doar atunci când nu vom mai cenzura tânărul de la educație. Nu e normal ca cineva să interzică peste noapte, doar pentru că poate, ceva ce până acum a fost normal. Nu fără un fundament. Nu fără un manual complet pentru fiecare materie. Nu făra o platformă digitală, special creată pentru toți cei care vor să învețe.
Unde e dreptul la educație? Suntem doar o turmă ținută sub control?