Telenovela s-a mutat pe bloguri

Pe internet oricine poate spune orice, important e să-l ia în seama cine trebuie. Văicăreală pe bloguri e în floare şi recunosc, am tendinţa de a lucra în aceeaşi oală cu toţi ceilalţi. De ce telenovelă? Pentru că asta prinde bine la români. Poveştile citite la prima oră a dimineţii pe internet, înlocuiesc ziarele pline de imagini rupte din filmele obosite de după miezul nopţii ( nu m-am mai uitat la televizor, sper să mai existe astfel de stimuli musculari). O poveste pe zi îţi asigură succesul pe piaţa online. Când spun piaţă, ating deja un public ţintă care îşi monetizează afacerea online şi-şi expune publicitate pe care lumea trebuie s-o înnebunească de click-uri ca banul să curgă ca un salariu lunar.

Sunt bloggeri care produc bani în urma unor scrieri cu cap, dar sunt şi povesti ce mă fac să înţeleg că prostia e mai bine plătită şi munca e tot mai uşoară.

Care e problema? Proştii se înmulţesc pe zi ce trece şi prind experienţă online. Îşi cumpără pachet de hosting, domeniu şi adăugă şi un serviciu de SEO ca treaba să fie inspirată după vreun inteligent ce are succes, dar care a tras tare ani la rând fără să spere la un trai decent din online. Proştii încep să influenţeze un public larg, iar o vorbă plus o poză constituie motiv de bârfa pentru întreg online-ul – asta ca o solutie împotriva plictiselii. Publicitatea este aceeaşi, dar cei care scriu şi o expun sunt tot mai mulţi. Rezultatul? Mai multe afişări, mai puţini bani pe cap de scriitor online.

Necunoscute rămân blogurile care încă generează calitate, în timp ce minţile odihnite se încred în forţele proprii şi îşi găsesc prosti (sponsori) cu bani care să le finanţeze ideea tâmpită de a expune tot felul de baliverne ce se întâmplă în fiecare zi. Nu dau exemple ca să nu propag acelaşi sistem plin de handicapuri. Gen, deschide televizorul şi vezi… Telenovela online are un conţinut plin de scandal sau se prezintă sub formă de ficţiune. Ca o telenovelă expusă pe blog să aibă succes, un blogger trebuie să mai facă ceva. Să urmărească concurenţa şi s-o pupe unde-i e mai drag, cu câte un comentariu pe zi. Din 30 de bloguri comentate într-o zi, poate se nimeresc câţiva care să dea click şi pe link-ul blogului nesăturat de celebritate. Cu cât mai multă telenovelă, cu atât mai puţină realitate.

Visited 3 times, 1 visit(s) today
Share articol: