Managementul unei cărţi de vizită

Vinovat de scriere e controversatul subiect legat de cărţile de vizită, care sunt împrăştiate la mai toate evenimentele din offline, în cele mai multe din cazuri, fără un motiv anume. Recunosc, şi eu am avut tendiţa la început să tot “scap” de cărţile de vizită, dar după ce am analizat situaţia, mi-am dat seama de faptul că o carte de vizită are nevoie de o procedură standard, respectată cu sfinţenie. Nu vreau să-mi amintesc de căruţa de cărţi de vizită pe care le-am primit în ultimii ani. carti de vizitaCartea de vizită nu e un pliant de împărţit cu necunoscuţii, ci un liant ce intervine în mod misterios şi elegant după o discuţie productivă.

Dacă te-ai prezentat la un eveniment de afaceri şi eşti la început de drum, nu dispera! Nu e necesar să dai cel puţin 100 de cărţi de vizită ca să capeţi vizibilitate. Ar fi un teribilism, taxat  de victime cu indiferenţă! Socializarea de moment este mai productivă pe termen lung, decât ideea măreaţă cum că cineva care are numărul tău de telefon, te va suna cu prima ocazie. Din sutele de cărţi de vizită pe care le-am primit, cred că am sunat cel mult 20-30 de persoane şi asta prin natura meserii mele, fiind un înzestrat vânător de invitaţi pentru emisiune. Dar, în prim plan ar trebui să se afle: schimbul de idei, mersul lucrurilor, critica constructivă, găsirea unor puncte în comun cu cei prezenţi într-un anumit spaţiu şi nu în ultimul rând, rentabilitatea schimbului de cărţi de vizită.

Cărţile de vizită nu trebuie uitate acasă, ci au nevoie de un transport permanent, într-un buzunar dedicat unor astfel de atitudini. Spre exemplu, în portofel sau, pentru varietate şi rafinament, în port card (suportul de cărţi de vizită ales cu bun-gust). Mai contează şi cum scoţi la lumină cartea de vizită, cât de colorată e ea, cât de bine rezistă în timp, dar mai ales, dacă are ceva “unic”. Cartea de vizită e un clişeu nonşalant, ce-şi asumă multe din poveştile celor care şi-au dorit să pună business-ul pe primul loc, în frunte cu publicitatea cea de toate zilele. În fond, cărţile de vizită sunt instrumente de comunicare eficientă pe termen lung, dar în exces pot deteriora imaginea unei companii sau a unei persoane. Nu uitaţi să folosiţi numărul de telefon de pe cărţile de vizită şi să răspundeţi atunci când există o “solicitare”. De e-mail-ul de pe cartonaş nici nu mai zic. Am stat să caut greşelile de scriere, am căutat pe Google şi în cele din urmă am realizat câte confuzii se pot introduce într-un număr atât de redus de caractere. Atenţie la informaţii, mai ales dacă sunt puţine la număr. Mai puţin înseamnă mai rapid, mai eficient, dar şi cu risc în creştere.

Sunt de părere că vechile cărţi de vizită sunt actuale, chiar dacă tehnologia poate face minuni, iar socializarea se întâmplă cu ajutorul biţilor. Fiţi creativi, dar mai ales, selectivi!

Cărţile de vizită au nevoie de o nouă perspectivă:

(Sursă foto: meetup)

comments
Share articol: